Наистина ли таргетираната (поведенческата) реклама е лоша?
Какво е поведенческа реклама (behavioral advertising) пише тук, няма смисъл да го преразказвам.
Онлайн поведенческата реклама (известна още като реклама, базирана на интересите) е начин за сервиране на реклама на уебсайтове, които посещавате и “нагаждането” им спрямо вашите интереси. Споделените интереси се групират на базата на вашата история на браузване, както и на тази на други потребители в Интернет, като след това се сервира реклама, отговаряща на тези споделени интереси. По този начин рекламата може да бъде възможно най- релевантна и полезна за вас.
Значителна част от цената на съвременните стоки и услуги се дължи на разходите за реклама.
По-ниската цена на поведенческата реклама означава по-евтини продукти и услуги за крайните клиенти.
Ако не желаете да виждате поведенческа реклама може да ползвате отделен профил на браузъра, който е с изключени бисквитки (или бисквитките периодично се трият). Трябва ви втори профил, защото с първия ще се логвате в своя акаунт в социалните мрежи или уеб базирана поща, а те не работят при изключени или изтрити бисквитки.
Може също така да пуснете програма, която периодично (всяка секунда) да изтрива записаните флаш бисквитки. Например:
rm -rf ~/.adobe/Flash_Player/ rm -rf ~/.macromedia/Flash_Player/
Коментари
Публикуване на коментар