Трябва ви уеб хостинг? Разгледайте предложенията на ICDSoft.

Web hosting from ICDSoft.

Това не е платена реклама. Безплатна е. Макак така безплатна? Защо?

Харесвам собственика на тази фирма, той ползва част от печалбата ѝ за редица благотворителни инициативи.

Кой е виновен за дерайлиралия влак в Испания?

Гарсон каза, че е толкова се разсеял, че изгубил представа в кой участък на линията се намира влакът. Той не осъзнал, че е стигнал до място, където трябва да намали скоростта и когато ударил спирачките било твърде късно.
В този участък е липсвала Европейската система за контрол на влаковете, която автоматично понижава скоростта на влакове, ако те се движат по-бързо от допустимото.
Източник: Разсеяност на испански машинист струва живота на 79 души (Dir.bg)

Как така ще липсва системата за контрол на влаковете?

На сайта Expactica са написали:

The security system changes at that point from the European Rail Traffic Management System (ERTMS), which is used for high speed trains to the Spanish system known as the Signals and Automatic Breaking Warning (ASFA), which is used for conventional trains.

It was the ASFA system that was in place at the time of the crash.

The main difference between the two systems is that the ERTMS system automatically breaks trains that are going above the permitted speed limit, whilst the ASFA only does so if the train is travelling above 200 kph.

According to the transcription of a radio message sent by the driver of the train just before the crash, published in the media, he admitted that he was going at 190 kph.

Значи е била активна система, която ограничава скоростта само ако влакът се движи с повече от 200 километра в час, въпреки че в някои участъци скоростта не трябва да надвишава 80 километра в час. Следователно вината не е (само) на машиниста, а на тези, които са позволили на влаковете да се движат въпреки липсата на адекватна система за ограничаване на скоростта. Не мога да повярвам, че изобщо може да има такава неадекватна система, при положение, че същата може да се коригира с няколко реда код и една база от данни с максимално допустимата скорост за съответните участъци. Вината на машиниста се дължи главно на това, че се е съгласил да управлява влак при липсата на адекватна система за сигурност и не е съобщил на съответните органи за престъпната небрежност на създалите на системата и тези, които са разрешили тя да работи (ако изобщо е знаел за това как функционира системата за ограничаване на скоростта).

Интересно в България дали има някаква система за ограничаване на скоростта и ако няма кой е виновен за това.

Коментари

Финансовите услуги и червената лента

Да спрем банковия и картовия лобизъм

Знаеш ли какви промени в законите ти готвят? Готов ли си да се подчиняваш на господарите си?

Ново! От 2023 година! Нашите законотворци (които изобщо не взимат пари за писане на закони) пак пишат промени в закон по много подозрителен начин. Промените са "скрити" в края на проект за закон, в заглавието на който се твърди, че ще се изменя ДОПК. Обаче се оказва, че това не е съвсем така - променят се и други закони...

Опитват да вкарат промени, които само до преди месеци не успяха! Дали този път ще успеят да гласуват в интерес на тесен кръг лица?

Демокрацията работи само ако гражданите се интересуват какви закони смятат да се гласуват в Народното събрание. Също така, за да работи демокрацията, се налага и народните представители да са наясно с това, което гласуват.

Да спрем банковия лобизъм!

Популярни статии

Проблемът с амплитудно модулираната светлина и ползването на широчинно-импулсна модулация за регулиране на яркостта на светлинни източници

За вредата от озонаторите и йонизаторите на въздух

Снимане на публични и обществени места - правни аспекти

Ремонт на печка духалка (ремонтирана преди това неправилно от неизвестен майстор)

По-лоша частна пощенска услуга от Български пощи? Запознайте се с услугата „пощенско писмо“ на Еконт

Политиците пак заговориха, че щели да създават работни места

Данък върху финансовите транзакции

Блогове

Още, още блогове

Още блогове

Всички публикации в блога (цъкни тук за да се отвори архива)

Показване на още