Продажбата на вино без бутилки се цензурира от Фейсбук
Големите, несклонни към юридически риск организации най-вероятно ще играят по старите правила и ще страдат заради послушанието си. Колкото повече юристи, пистолети и пари инвестират те било в защита на собствените права, било в подриване на правата на опонентите, толкова повече търговската конкуренция ще прилича на церемонията "потлач" у индианците от племето куакиотъл, в която съперниците се съревновават в разхищаване на имуществото си. Те просто ще загубят способност да произвеждат нови технологии, тъй като всяка крачка, която правят, ги вкарва все по-дълбоко в блатото на съдебната война. “
Доста спорно. В момента тези с патентите и армиите от адвокати доста успешно се справят с конкуренцията, особено с тези, които не са достатъчно големи за да си позволят добри адвокати.
Фейсбук упорито отказва да публикува връзка към статията на Барлоу (българския превод).
Връзка към статията: ПРОДАЖБА НА ВИНО БЕЗ БУТИЛКИ: ИКОНОМИКАТА НА СЪЗНАНИЕТО В ГЛОБАЛНАТА МРЕЖА. В българския превод неправилно е преведена думата "authority" - има се предвид авторитети, а не "власти" (както е в превода).
Оригиналът на английски: Selling Wine Without Bottles: The Economy of Mind on the Global Net
Коментари
Публикуване на коментар