Трябва ви уеб хостинг? Разгледайте предложенията на ICDSoft.

Web hosting from ICDSoft.

Това не е платена реклама. Безплатна е. Макак така безплатна? Защо?

Харесвам собственика на тази фирма, той ползва част от печалбата ѝ за редица благотворителни инициативи.

Проблемът с паркирането в българските градове

Хората трябва да свикнат с мисълта, че паркирането ще става не на 5 метра от входа, а на по-голямо разстояние (може и в другия край на града).

Защото няма място за паркинги – строят се сгради в междублоковото пространство. И се строят високи сгради на мястото, където е имало ниски (и липсва място за паркиране).

Не се строят паркинги в жилищните квартали, защото хората са бедни и нямат пари, с които да гласуват за строеж на паркинги. Когато купуват жилище гледат да е възможно най-евтиното. Строителите продават жилищата без паркинг включен в цената за да са конкурентни. Отделно продават гаражите и паркоместата. Обикновено дълго време след като са продали жилищата продължават да продават паркоместата и гаражите. Защото няма кой да купува.

Затова и не строят много паркоместа и гаражи близо до жилищата. Стига се до абсурди – има празно (и защитено против паркиране с онези приспособления с катинарите) място за паркиране, но никой не го ползва (защото никой не е платил за да го ползва), а вместо това наблизо автомобили са паркирали по тротоара.

Който иска да пътува със собствен автомобил ще трябва да го паркира на паркинг в периферията на града и да пътува до паркинга с градския транспорт (тролей, автобус, метро, трамвай).

Който смята това за неудобно - ще се налага да ползва такси за пътуване до места, където не отива градския транспорт. Или кола под наем, която се взима от паркинг в покрайнините на града (или ти я карат на място, ако си готов да платиш повече за това).

Начин да се направи такъв паркинг достъпен и евтин е да се построи на евтин терен (в покрайнините на града) и да се контролира ползването му чрез системи с изкуствен интелект – разпознават се клиентите по номера на автомобила и се плаща на база време на престой. Няма смисъл да има портиер, който да дава карти. Ако се направи общински и безплатен ще се злоупотребява.

Градовете с липса на места за паркиране не са съвместими с личните автомобили.

Който желае да ползва личен автомобил и да му е удобно следва да се премести да живее там, където може да си позволи да си купи паркомясто, гараж или може да плаща за паркинг.

Не вярвам в социалистическото решение - държавата да даде паркинги според потребностите, а да вземе пари за построяването им според възможностите (на данъкоплатците да плащат данъци).

Затова – който иска да има автомобил – да си купи паркомясто/гараж. Ако няма пари – да си паркира автомобила някъде извън града и да пътува до паркинга с градския транспорт. Или да продаде автомобила и да пътува по друг начин.

Автомобилите са главно за по-богатите от работещите бедни, които да ходят на работа с тях. По-бедните от работещите бедни следва да ходят пеш на работа или с градския транспорт. Може и с велосипед. 

Не е задължително да имате кола, ако няма къде да паркирате. Може да ползвате таксита или градски транспорт.

Идеята на платеното паркиране е да откаже хората да ползват собствен автомобил. И това действа. Малкото места за паркиране имат същия ефект.

Поне в развитите градове е така. Имат и данъчета ако случайно минаваш през центъра когато е натоварено. Така си решават проблема с многото коли - само най-платежоспособните имат кола и я карат. 

Имах наблизо място за паркиране, обаче от общината го махнаха за да го направят зелена площ. С това не решават проблемите с паркирането, а ги задълбочават.

Идеята е да има проблеми с паркирането, не да няма. Защото целта е да има по-малко автомобили.

Само тези, които имат най-голяма възможност да плащат за автомобили да останат в града.

За по-бедните хора (такива с по-малко доходи, за които автомобилът би спестил пари от таксита и градски транспорт, ако допуснем, че разходите за паркинг и глоби за паркиране са нула) - има градове за по-бедни. Където няма проблем с паркирането.

Идеята на богатите градове е там да живеят предимно хора с високи доходи, останалите се изгонват по естествен начин (не могат да си плащат за транспорта, за наема и т.н.).

Варна и София започват да се превръщат в градове за богатите, особено централните им части. Подобно на Москва, New York и London.

Когато има по-малко автомобили в града - негативните ефекти от автомобилите са по-малко.

Затова в някои градове има планове за намаляване на автомобилите.

15 major cities around the world that are starting to ban cars

(Снимка - Pixabay:1284508.)

Коментари

Финансовите услуги и червената лента

Да спрем банковия и картовия лобизъм

Знаеш ли какви промени в законите ти готвят? Готов ли си да се подчиняваш на господарите си?

Нашите законотворци (които изобщо не взимат пари за писане на закони) пак пишат промени в закон по много подозрителен начин. Промените са "скрити" в края на проект за закон, в заглавието на който се твърди, че ще се изменя ЗДДС. Обаче се оказва, че това не е съвсем така - променят се и други закони...

Опитват да вкарат промени, които само до преди месеци не успяха! Дали този път ще успеят да гласуват в интерес на тесен кръг лица?

Демокрацията работи само ако гражданите се интересуват какви закони смятат да се гласуват в Народното събрание. Също така, за да работи демокрацията, се налага и народните представители да са наясно с това, което гласуват.

Да спрем банковия лобизъм!

Популярни статии

За вредата от озонаторите и йонизаторите на въздух

Снимане на публични и обществени места - правни аспекти

Ремонт на печка духалка (ремонтирана преди това неправилно от неизвестен майстор)

За вредата от позитивното мислене (положителното мислене) - какво мислят истинските психолози по въпроса

Пречиствател на въздуха с електростатичен филтър - имам съмнения, че този вид пречистватели изпускат твърде много озон

Проблемът със ширината на обувките - носенето на нормални обувки води до деформиране на ходилото и бунион

Подаване на запитване до дирекция ОДОП (Обжалване и данъчно-осигурителна практика)

Блогът на Григор Гачев

Блогът на Майя Маркова

Блогът на Петър Стойков

Блогът на Begem0t

Блогът на Димитър Кръстев

Книголандия

Блогът на Александър Бизарски (Sparx)

Блог за книги

Блогът на chitanka.info

Блогът за икономика

Институт за пазарна икономика

Блог на Институт за радикален капитализъм "Атлас"

Пещерата на неандерталеца

Още блогове

Всички публикации в блога (цъкни тук за да се отвори архива)

Показване на още