Трябва ви уеб хостинг? Разгледайте предложенията на ICDSoft.

Web hosting from ICDSoft.

Това не е платена реклама. Безплатна е. Макак така безплатна? Защо?

Харесвам собственика на тази фирма, той ползва част от печалбата ѝ за редица благотворителни инициативи.

Проблемът с паркирането в българските градове

Хората трябва да свикнат с мисълта, че паркирането ще става не на 5 метра от входа, а на по-голямо разстояние (може и в другия край на града).

Защото няма място за паркинги – строят се сгради в междублоковото пространство. И се строят високи сгради на мястото, където е имало ниски (и липсва място за паркиране).

Не се строят паркинги в жилищните квартали, защото хората са бедни и нямат пари, с които да гласуват за строеж на паркинги. Когато купуват жилище гледат да е възможно най-евтиното. Строителите продават жилищата без паркинг включен в цената за да са конкурентни. Отделно продават гаражите и паркоместата. Обикновено дълго време след като са продали жилищата продължават да продават паркоместата и гаражите. Защото няма кой да купува.

Затова и не строят много паркоместа и гаражи близо до жилищата. Стига се до абсурди – има празно (и защитено против паркиране с онези приспособления с катинарите) място за паркиране, но никой не го ползва (защото никой не е платил за да го ползва), а вместо това наблизо автомобили са паркирали по тротоара.

Който иска да пътува със собствен автомобил ще трябва да го паркира на паркинг в периферията на града и да пътува до паркинга с градския транспорт (тролей, автобус, метро, трамвай).

Който смята това за неудобно - ще се налага да ползва такси за пътуване до места, където не отива градския транспорт. Или кола под наем, която се взима от паркинг в покрайнините на града (или ти я карат на място, ако си готов да платиш повече за това).

Начин да се направи такъв паркинг достъпен и евтин е да се построи на евтин терен (в покрайнините на града) и да се контролира ползването му чрез системи с изкуствен интелект – разпознават се клиентите по номера на автомобила и се плаща на база време на престой. Няма смисъл да има портиер, който да дава карти. Ако се направи общински и безплатен ще се злоупотребява.

Градовете с липса на места за паркиране не са съвместими с личните автомобили.

Който желае да ползва личен автомобил и да му е удобно следва да се премести да живее там, където може да си позволи да си купи паркомясто, гараж или може да плаща за паркинг.

Не вярвам в социалистическото решение - държавата да даде паркинги според потребностите, а да вземе пари за построяването им според възможностите (на данъкоплатците да плащат данъци).

Затова – който иска да има автомобил – да си купи паркомясто/гараж. Ако няма пари – да си паркира автомобила някъде извън града и да пътува до паркинга с градския транспорт. Или да продаде автомобила и да пътува по друг начин.

Автомобилите са главно за по-богатите от работещите бедни, които да ходят на работа с тях. По-бедните от работещите бедни следва да ходят пеш на работа или с градския транспорт. Може и с велосипед. 

Не е задължително да имате кола, ако няма къде да паркирате. Може да ползвате таксита или градски транспорт.

Идеята на платеното паркиране е да откаже хората да ползват собствен автомобил. И това действа. Малкото места за паркиране имат същия ефект.

Поне в развитите градове е така. Имат и данъчета ако случайно минаваш през центъра когато е натоварено. Така си решават проблема с многото коли - само най-платежоспособните имат кола и я карат. 

Имах наблизо място за паркиране, обаче от общината го махнаха за да го направят зелена площ. С това не решават проблемите с паркирането, а ги задълбочават.

Идеята е да има проблеми с паркирането, не да няма. Защото целта е да има по-малко автомобили.

Само тези, които имат най-голяма възможност да плащат за автомобили да останат в града.

За по-бедните хора (такива с по-малко доходи, за които автомобилът би спестил пари от таксита и градски транспорт, ако допуснем, че разходите за паркинг и глоби за паркиране са нула) - има градове за по-бедни. Където няма проблем с паркирането.

Идеята на богатите градове е там да живеят предимно хора с високи доходи, останалите се изгонват по естествен начин (не могат да си плащат за транспорта, за наема и т.н.).

Варна и София започват да се превръщат в градове за богатите, особено централните им части. Подобно на Москва, New York и London.

Когато има по-малко автомобили в града - негативните ефекти от автомобилите са по-малко.

Затова в някои градове има планове за намаляване на автомобилите.

15 major cities around the world that are starting to ban cars

(Снимка - Pixabay:1284508.)

Коментари

Финансовите услуги и червената лента

Да спрем банковия и картовия лобизъм

Знаеш ли какви промени в законите ти готвят? Готов ли си да се подчиняваш на господарите си?

Ново! От 2023 година! Нашите законотворци (които изобщо не взимат пари за писане на закони) пак пишат промени в закон по много подозрителен начин. Промените са "скрити" в края на проект за закон, в заглавието на който се твърди, че ще се изменя ДОПК. Обаче се оказва, че това не е съвсем така - променят се и други закони...

Опитват да вкарат промени, които само до преди месеци не успяха! Дали този път ще успеят да гласуват в интерес на тесен кръг лица?

Демокрацията работи само ако гражданите се интересуват какви закони смятат да се гласуват в Народното събрание. Също така, за да работи демокрацията, се налага и народните представители да са наясно с това, което гласуват.

Да спрем банковия лобизъм!

Популярни статии

За вредата от озонаторите и йонизаторите на въздух

Ремонт на печка духалка (ремонтирана преди това неправилно от неизвестен майстор)

Снимане на публични и обществени места - правни аспекти

По-лоша частна пощенска услуга от Български пощи? Запознайте се с услугата „пощенско писмо“ на Еконт

Търся си приятелка

За вредата от позитивното мислене (положителното мислене) - какво мислят истинските психолози по въпроса

Илюзията за умения (illusion of skill) - професионалните мениджъри на фондове се затрудняват да бият по доходност индексните фондове, освен по случайност

Проблемът с амплитудно модулираната светлина и ползването на широчинно-импулсна модулация за регулиране на яркостта на светлинни източници

Блогове

Още, още блогове

Още блогове

Всички публикации в блога (цъкни тук за да се отвори архива)

Показване на още