Трябва ви уеб хостинг? Разгледайте предложенията на ICDSoft.

Web hosting from ICDSoft.

Това не е платена реклама. Безплатна е. Макак така безплатна? Защо?

Харесвам собственика на тази фирма, той ползва част от печалбата ѝ за редица благотворителни инициативи.

Подаване на запитване до дирекция ОДОП (Обжалване и данъчно-осигурителна практика)

Забелязах, че блоговете ми се посещават от време на време от хора, които влизат през държавни мрежи (Министерство на финансите, Министерски съвет и други). Тъй като блогът за червената лента се напълни с други неща (ревюта на инвестиционни посредници и т.н.) систематизирах по-интересните неща за законодателите тук: За читателите от Министерството на финансите и за законодателите.

Питах НАП да ми разяснят едни неща във връзка с данъчните закони (на infocenter@nra.bg - там може да се пращат запитвания без електронен подпис, „безплатно“). Отговориха ми, че не могат да ми отговорят и трябва да пратя запитване до друг отдел:

Уважаеми госпожо, господине,

Вашите въпроси касаят тълкуването на нормативни актове и/или изискват становище предвид това можете да постъпите по някой от следните начини:

За да получите компетентен отговор на зададените от Вас въпроси можете да използвате една от следните възможности:

1. Да проверите дали отговор на Вашите въпроси няма в електронната система "Въпроси и отговори", публикувана на адрес http://nraapp03.nra.bg/cms5/

2. Да подадете писмено запитване до най-близката Ви Дирекция "ОДОП":

- гр. София 1000, ул. "Аксаков" 21 ;

- гр. Бургас 8000 ул.”Цар Петър” 5Б ;

- гр. Варна 9000 бул.”Осми Приморски полк” 128;

- гр. Велико Търново 5000 пл.”Център”2 ет.4;

- гр. Пловдив 4004 ул.”Скопие” 106

по пощата с обратна разписка или на място в деловодството на същия адрес (раб. време 09. 00 ч. до 12.30 ч. и 13.00 до 17. 30 ч.)

3. Да отправите запитване чрез интернет на адрес nap@nra.bg, но електронният мейл задължително следва да е подписан с електронен подпис

4. Да получите консултация на място от експерти всеки четвъртък от 14.00 до 16.00 ч.в дирекциите "ОДОП" в София (София, ул. Аксаков 21), Велико Търново (пл. "Център" 2, ет. 4), Варна (бул. "Осми приморски полк" 128), Пловдив (ул. "Скопие" 106) или Бургас (ул. "Цар Петър" 5Б)

Към всяка компетентна дирекция „ОДОП“ в страната ни бихте могли да поставите и писмените си запитвания на електронни адреси видни от приложения по- долу линк, но задължително подписани с електронен подпис. Предоставяме Ви линк към страницата на НАП с контактна информация на всички компетентни ТД на НАП в страната и електронни адреси на дирекции „ОДОП“ http://nra.bg/page?id=546 Уведомяваме Ви, че съгласно чл. 85 от ДОПК , във всички случаи на кореспонденция с НАП , регистрираното лице е длъжно да посочва идентификацията си (фирма, ЕИК, определен от Агенция по вписванията, или ЕИК по БУЛСТАТ, съответно ЕГН или ЛНЧ , адрес по чл.8 от ДОПК и адрес за кореспонденция).

Успешен ден!

Инфо център

Има три начина да се подаде запитване - по електронната поща (изисква електронен подпис), по пощата с обратна разписка и на място.

Електронен подпис нямам. Реших, че ще си съчетая носенето на запитването на хартия с разходката и няма да ползвам услугите на пощенските оператори.

Отивам на „Информация“ и питам тук ли се оставят запитванията. Не, в коридора втората врата в ляво.

Отивам там - това не е за нас, трябва да го занесете в деловодството на шестия етаж, отивате първо при охраната.

Отивам при охраната и казвам за какво съм. Лелката от охраната (не съм сигурен дали в предпенсионна или следпенсионна възраст) ми записа името в тетрадката и провери личната ми карта. След това се обади по телефона и каза да изчакам, защото няма никой. Аз чакам.

Питам дали не може просто да оставя запитването в пощенската кутия. Не може.

В един момент чакането приключва (може би 1-2 минути). Лелката от охраната ме придружава до асансьора и ми натиска копчето за етажа. Казва ми, че ще ме поемат от вратата на асансьора. Вратите вътре са с карти, не може нито да се влиза през тях, нито да се излиза.

Вратата на асансьора се отваря и аз излизам за да чакам пред вратата към коридора. След малко идва служителката от деловодството.

– Аз само да оставя това - казвам аз.

– Не може само да оставите, трябва да се входира.

Служителката ми отваря вратата към коридора, през който се минава за да се влезе в деловодството.

Известно време набива данни в компютъра. Пита ме дали подавам запитване и дали името ми е това, което прочете, че е.

Видя, че съм си написал електронната поща и попита дали искам да ми пратят отговора там. Разбира се, аз се съгласих.

След малко ми каза входящия номер. Тоест - чакането беше за да ми даде входящ номер.

Служителката ме изпрати до вратата на коридора (защото се отваря само с карта, а такава не ми беше дадена).

Слизам по навик по стълбите, не съм правил опит да ползвам асансьора, не знам дали се движи без активиране с карта.

Предвидливо са залепили лист на вратата, където предупреждават да не се бута вратата, защото не се отваря без карта. 

Ами ако стане пожар? Това заключване на вратите е опасно.

След 5-6 секунди лелката от охраната ми отваря вратата да изляза.

Можеше ли да е направено по-просто и лесно?

Да, можеше. Можеше да има едно деловодство. На партера. Защо трябва да има две отделни - не знам.

Можеше да има и опция да си пуснеш запитването в пощенска кутия (ако не държиш да си получиш входящия номер веднага).

Щеше ли да е по-лесно и просто да го пратя по пощата с обратна разписка?

Трябваше да купувам плик, да пиша адреса на плика (или да го печатам, изрязвам и лепя), да чакам втори път на опашка за да го пратя. Може би щеше да е по-лесно и просто.

Щеше ли да е по-просто и лесно да го пратя с електронен подпис по електронната поща?

Реших, че не си струва да се занимавам да купувам електронен подпис само за това. Иначе ако имах такъв купен по друга причина - определено е по-удобно да се прати по електронен път с електронен подпис.

Не разбирам защо няма предвиден метод за пращане на подобни запитвания с ПИК код вместо електронен подпис. ПИК код имам, но каква файда, че го имам като не мога да го ползвам за това. 

Важно е как ще се формулира запитването до дирекция ОДОП, може да откажат отговор ако не харесат как е написано

Коментари

  1. Отговори
    1. Защо с ПИК на НОИ? Не може ли с ПИК, издаден от НАП?

      Къде го пише?

      Изтриване
    2. Имам ПИК код на НАП. Но не намирам никъде такава възможност - изпращане на запитване до ОДОП.

      Изтриване

Публикуване на коментар

Финансовите услуги и червената лента

Да спрем банковия и картовия лобизъм

Знаеш ли какви промени в законите ти готвят? Готов ли си да се подчиняваш на господарите си?

Ново! От 2023 година! Нашите законотворци (които изобщо не взимат пари за писане на закони) пак пишат промени в закон по много подозрителен начин. Промените са "скрити" в края на проект за закон, в заглавието на който се твърди, че ще се изменя ДОПК. Обаче се оказва, че това не е съвсем така - променят се и други закони...

Опитват да вкарат промени, които само до преди месеци не успяха! Дали този път ще успеят да гласуват в интерес на тесен кръг лица?

Демокрацията работи само ако гражданите се интересуват какви закони смятат да се гласуват в Народното събрание. Също така, за да работи демокрацията, се налага и народните представители да са наясно с това, което гласуват.

Да спрем банковия лобизъм!

Популярни статии

За вредата от озонаторите и йонизаторите на въздух

Снимане на публични и обществени места - правни аспекти

Проблемът с амплитудно модулираната светлина и ползването на широчинно-импулсна модулация за регулиране на яркостта на светлинни източници

Ремонт на печка духалка (ремонтирана преди това неправилно от неизвестен майстор)

По-лоша частна пощенска услуга от Български пощи? Запознайте се с услугата „пощенско писмо“ на Еконт

Политиците пак заговориха, че щели да създават работни места

Данък върху финансовите транзакции

Блогове

Още, още блогове

Още блогове

Всички публикации в блога (цъкни тук за да се отвори архива)

Показване на още