Пътниците без билет също са застраховани - митът, че ако нямаш билет не си застрахован е доказано грешен
В цитирания сайт на продавач на застраховки се опитват да внушат, че на пътниците в градския транспорт ще бъде отказано изплащане на обезщетение в случай, че не са си купили билет.
Знаете ли, че билетът, който сте закупили всъщност е и вашата застрахователна полица? Точно така, чрез закупуването на билет за пътуване сключваме и договор за застраховка Злополука на пътниците.
Това вярно ли е?
Законно ли е общинските и частните фирми за превоз на пътници да сключват договор за застраховка, в който пише, че ако пътникът няма билет или карта (например току що се е качил в автобуса и е станала катастрофа преди да успее да си купи билет или карта от машината или кондуктора) той не е застрахован?
Съществува ли закон, който да регулира наличието или не на подобни клаузи в договора за застраховка на транспортните фирми?
КФН има ли задължението да проверява дали договорите за застраховане, сключени от общинските и частните транспортни фирми съдържат подобни клаузи?
На много места по форуми и социални мрежи съм срещал подобно твърдение – ако нямаш билет не може да претендираш за изплащане на обезщетение от застрахователя в случай, че стане нещо.
Отговорът на КФН:
Коментари
Публикуване на коментар