Защо вашият личен лекар няма да ви даде направление
Може би при следващото си посещение при личния лекар ще бъдете изненадани с едно такова съобщение залепено около входната врата:
По-долу съм преписал съобщението и съм подчертал последното изречение:
Уважаеми пациенти,
от 1 януари 2013 г, НЗОК едностранно промени методиката и драстично намали направленията за консултации със специалист и за изследвания с над 20 процента, поради това сме принудени на намалим, а след изчерпване на лимитите - и да прекратим издаването на направления, до получаването на нови - освен за спешни и неотложни пациенти по преценка на лекуващия лекар.
Причината за проблема не е в лекарите, а в здравната каса, затова Лекарският съюз е поискал отпадане на тези рестрикции. Обръщаме се към вас като хора, плащащи здравни вноски, да ни подкрепите и поискате от касата адекватно финансиране на вашето здраве.
Защо някой друг трябва да се опитва да защитава правата на пациентите (да получават това, за което са платили) и да се обръща към тях (да ги моли) да го подкрепят? По-скоро трябва да е обратното - пациентите трябва да изискват да получат това, за което плащат и евентуално да се обърнат към някого за да ги подкрепи.
Получава се така, че всички плащат някакви здравни вноски (според доходите си), а само най-бързите, които са успели да се наредят на опашката на първо число от месеца, получават това, за което са си платили. А ако ви се наложи посредата на месеца (когато няма направления) да ви пратят на специалист? Ще се чака докато случаят стане спешен ли (и съответно лечението ще стане по-скъпо, ако пациентът изобщо доживее до провеждане на лечението)?
Коментари
Публикуване на коментар